Sunday, October 14, 2012

Mengimbau Kembali..

Salam..

haha.. arini ade mood lebey sket nak buat entry lagi.. nape tah.. tadi p gode gode folder lame, jumpe la memacam.. bile bace bace balek, kelakonye alahai.. senyum sendiri ade, nak gelak guling guling pon ade.. pak kal je ngah sarat ni.. wahahaha.. hhmmmm, macam mane ek nk mulekan... okay okay.. first, ni haaaaa...
hahahaha.. ni la first ayat suami aku nak ngorat aku dulu.. time ni aku tak tau nak balas ke idak.. almaklumla, time tu aku da ade pakwe.. setie sangat la kunun nye.. at the same time, abg ipa aku pon da btau yang Hafiz Lempeng ni member die.. siap tak bagi aku layan si lempeng ni.. so, aku pon malas la nk layan.. kan setie katenye tadi.. haha.. then aku usha usha la fb si lempeng ni.. hhhmmm.. bosan je.. tak de satu picture pon yang bole cuci mate aku ni.. bukan nak kate tak hensem, tp tah ek.. takde picture yang sedap mate memandang la gitu kot.. haha..

then, disebabkan aku gado ngan pakwe aku, aku pon layan je la si lempeng ni.. kununnye tok saje saje je la.. takde niat laen pon.. tah macam mane, bole plak berlarutan.. sembang sembang dari facebook, terbawak ke yahoo messenger, then sampai la ke handphone.. alkisah, kebetulan pulak time tu da dekat beno da dengan birthday aku.. die pon bagi la adiah kat aku melalui abg ipa aku.. ala, kalo da name nye lelaki, mane pena buat sesuatu tu ngan seikhlas hati...

haha.. bukan maen panjang lagi die mengexplain kat kite..takot sangat kite ni tak paham ape yang die cube 
sampai kan.. haha  die mintak no phone? alamak! nak bg tak ek.. pikir punye pikir, takyah la dulu.. nanti nanti bole bagi.. then, still keep contact through online.. then, aku pon usha la lagi facebook si mamat ni.. eh, kali ni terjumpe plak picture ni.. 
                                              
cume terpikir.. okay, not bad.. wahahaha.. rasenye ni je la satu satu nye picture die yang berkenan di hati aku.. so, layan die pon macam biase je la.. nak dijadikan cerite, aku gado ngan pakwe aku.. aku igt lagi time tu aku kat uma angah.. bole pulak si pakwe aku ni buat hal.. da tensen ngn perangai die, aku ajk la angah jalan jalan.. g midvalley, window shopping.. g area teddi bear, jumpe lak yang ini..
haaaa.. ni la bebear yang di explainkan dengan panjang lebo seperti di atas.. bole pulak aku terjumpe bear yang same beserte harge nye.. kantoiii suda... wahahaha.. aku pon men amek je pic ni then g send mms kat die.. haha.. of coz la die dapat tau no hp aku.. start dari itu, kitorang pon saling bermesej..die selalu kejot aku bgn dari tido.. almaklum la, aku student lagi..selalu berjage malam.. kuikuikui.. then, da lama contact ngan die, baru la aku bersedie tok jumpe ngan die.. kalo betol die nak kat aku, nak bawak aku jalan jalan, mintak izin ngan mak bapak aku dulu.. so, die pon datang la uma aku.. wow! so nebes.. aku memang tak pernah jumpe die face to face.. bile die sampai uma, aku rase macam tak nak jumpe die.. mak aku la yang hidangkan air bagai kat die.. aku? dok dapo je.. then, mak cakap.. "adik tak nak jumpe die ke?" aku diam.. "sian nye anak mak, dapat laki cacat".. "ye ke mak??"..rase macam tak nak da jumpe die... "gi la jumpe die, die da tunggu tu".. aku pon buat buat la selambe je gi jumpe die.. peh! time tu rase nak ketawe je.. terase ditipu oleh mak aku.. ahh!! celah mane cacat nye... haha pandai eh mak........! 

first time jumpe. dating kat library..haha.. lawak, bukan? sbb time tu kononnye nak la suh die buatkan assignment aku yg banyak nun menimbun.. kesudahnye, tak siap pon.. bosan lepak library, gi la teman die maen boling ngan kawan kawan jfc die tu.. then, balek.. 

baru second time dating ngan die, die ajak gi jumpe family die pulak.. waduh! gue belom bersedia lagi deh...! so, ikotkan je la.. sebelom aku balek, mak die ade tny," kalo mak nak datang uma, bole ke idak.." tak kan la aku nak kate tak bole pulak kan.. "bole la makcik, datang je la.. kang kalo nak datang, bitau je la bile ye"..
oh! tidak ku sangke, dalam mase perkenalan aku ngn si die ni sangat singkat, dalam bulan 5 gitu, mak die datang ke uma aku bersame rombongan untuk merisik.. time tu rase betol ke ni? da bole ke? bia betol? mak abah aku pon tak kate ape ape, aku follow je la.. ade jodoh, kawen... tak de jodoh, putus la di tengah jalan... maka, secara officialnye, 23.05.2010 aku sudah dirisik...
tak lame tu, dalam bulan 8, kedua dua pihak bersetuju untuk menunangkan aku dengan si perisik aku ni..
aduh.. tunang? awal lagi kot.. aku pon mude lagi.. belom puas enjoy lagi la..lagi pon dalam kelas aku tu, aku la antare yg terawal tunang.. hhmmmm,. tak pe la.. ikot je la.. so we are officially engaged on 1st August 2010..
e'eh, ade pulak gambo camereman kat belakang tu.. oh, tidak! umur 22tahun sudah bertunang.. haha.. dalam mase bertunang tu rase, aduh! indah nye...seronok je ade tunang.. gitu la gamaknye..haha.. tapi bile da nak kawen tu..... Tuhan je yang tahu.... ok la beb.. tibe tibe macam ngantuk pulak.. nak tido la.. esok nak keje da.. ade mase nanti update lagi.. daaaaaa~

No comments:

Post a Comment