Sunday, October 14, 2012

Alhamdulillah..

hhhmmm.. nk mulekan dengan ape ek? da lame bebeno x nulis kat sini.. berabuk sgt ni da.. haha

Assalamualaikum w.b.t....

Alhamdulillah.. setelah sekian lame nye aku menyepi, akhirnye dapat gak aku conteng kat blog aku ni.. banyak sangat suka duka yang aku tempoh.. kalo nak di ceritakan satu per satu, jenuh la beb.. antaranye ialah.....

Zuriat

wahhhhh! isteri mane yg tak hepi bile dapat tau mengandung?? same gak la dengan aku ni haaa... lame da aku tunggu nak ngandung.. dalam 7 bulan gak la aku "kosong" tanpa isi.. macam macam usehe dan care aku buat tok aku ngandung.. ingatkan nak buat anak ni senang.. upenye susah beb.. tah macam mane orang yang kene rogol tu bole senang je ngandung.. rezeki n skill masing masing kot..haha  okay, at 1st, aku amalkan asid  folik setiap hari..sbb asid folic ni membantu kite untuk hamil.. then, aku g berurut.. die kate aku ni bole ngandung tapi lambat.. lambat nye bile pon aku tak tau.. siap suh aku amalkan makan terung.. peh! terung tu la sayor yg aku tak bole nak makan... nak dapat kan zuriat sendiri punye pasal, aku gagahkan gak diri aku makan terung.. aku main telan je terung tu.. tak kuase nye la aku nk kunyah.. and die suh gak laki aku amalkan makan bendi.. so, tunggu punye tunggu, tak ade hasil pon.. tak puas hati gak, aku ngan laki aku pon g la jumpe pakar wanita.. doc tu check aku je.. n she said, aku ni normal.. kalo dalam setahun still tak dapat anak jugak, baru die suggestkan tok check laki aku pulak.. ok, tak pe la, da die kate gitu, nak buat macam mane lagi kan? berserah saje lah.. dalam berserah serah tu, aku usehe pulak care lain.. ade makcik ni suggest kan kat aku minum air biodex.. so, beratus gak la aku berabis kt biodex.. at the same time, laki aku amalkan care islamic iaitu dengan membace alfatihah setiap hari sebelom suboh kot sebanyak 41 kali selame 44 hari berturut..(kalo tak silap aku la.. aku pon igt igt lupe da ni).. then, tunggu punye tunggu gak, aku still tak dapat ape2 sign menunjukan aku ni da ngandung.. usehe terakhir aku, berurut lagi ngn kawan aku punye nenek.. saket wo0oo0o!! urut ngan nenek ni, aku da tak igt da ape pesanan die.. yang penting die bg aku minum air ape tah ngn suruh aku bersabar.. Alhamdulillah, dengan berkat kesabaran da usehe kami, at last............. taaadaaaaa......!       

                                     
Syukur alhamdulillah.. akhirnye Allah perkenankan permintaan kami.. double line! terus buat sujud syukor.. hepi sgt sgt.. esok nye gak, g check kat pakar wanita tu balek, n die sah kan aku da ngandung.. sepanjang aku nagndung, aku tak de pon mabuk terok sangat.. sbb tu kot aku tak dapat ape ape sign yang aku ni ngandung.. haha

                                         
                        kecik je anak aku ni.. bru 5 minggu la katekan..

 ni mase umor die 18 minggu dalam kandungan.. nampak x? ade kaki die, tgn die, perot die.. doc kate die ngah sujud.. harap harap nye anak ibu ni rajin sujud pade Allah bile da lahir nanti ye nak... aminnn~

 haaaa...~ yg bulat besa tu kepale die mase umor 33 minggu dalam kandungan.. Alhamdulillah, mase ni anggote die da sempurna.. da nmpk pon jantina die.. huhu.. and doc kate kemungkinan die lahir awal dari due date.. ibu tak kesah la nak bile awak nk kua.. before due date ke, on time ke, janji awak kua dengan lancar dan selamat.. 

Sekarang ni kandunagn aku da 37 minggu.. segale preparation sume nye da siap.." Ya Allah, berila aku kekuatan untuk melahirkan anak aku... Kau permudahkanlah segale urusan aku nanti.. Aminnn"

2 comments: