Wednesday, August 3, 2011

puase hari pertama

Seperti tahun tahun yang sudah, aku akan buat update blog ni mengikut hari berpuasa.

hari pertama aku berpose sebagai seorang suami, aku akan berbuke pose kat umah mak mertua aku a.k.a umah mak kepada isteri aku Aida. hari first aku sahur makan lauk udang yang Aida masak tengah hari semalam. Udang masak sweet and sour.

Hari pertama aku pose, aku OT siapkan keje. balik umah kul 3 lebih. Sampai umah, aku tengok cite Magika muahahaha, cite yang aku rase kalau die tak muzikalkan mesti best. Pastu gi paso sebab Aida nak carik kerang, nak buat kerang rebus. Tapi kat TJ Mart tu takde la pulak jual kerang yang siap ngan cengkerang, yang ade isi kerang ajek. Tapi kitorang tak pulang dengan tangan kosong, aku dapat jugak la membeli limau bali buah feveret aku, dah sebelum sebelum ni diorang asik makan durian jek.

Sebab kat TJ mart takde kerang, aku pegi la Giant ioi Kulai, kat situ baru ade kerang yang siap ngan cengkerangnye. Boleh tahan murah (bagi aku la yang tak penah pegi paso) sekilo sengah baru 2 hengget 96 sen. Bukan takat kerang jek yang dibeli kat situ, malahan susu yogurt berperisa blackcarent, mister potato, laici dalam tin dan juga nata di coco juga dibeli sekali.

Sampai kat umah, Along kepade Aida tengah masak mee bandung. Aku pulak terus merebus kerang yang dibeli tadi. Bukan takat rebus gitu jek, aku masukkan bawang merah, bawang beso, bawang putih, halia dan jugak garam. Memang sedap la kerang rebusan aku tu. Abes jek siap rebus kerang, aku sambung tengok Magika sampai abes sebab tadi tengok tak abes.

Bencane menimpa apebile megren aku sampai tatkala lagi sejam sengah nak buke pose. Aku hanye dapat baring dan mandi di saat saat akhir nak berbuka. Selamat sudah puasa aku yang pertama apabila azan maghrib berkumandang. Semangkuk licin aku abeskan mee bandung tu. Tak lupe sambil meminum air laici yang Aida buat. Abes jek buke, smayang maghrib, aku terus shut down lepas makan 2 bijik penedol.

aleh aleh aku terbangun kul 10 sebab Aida kejutkan, die kate tak elok tido lame sangat. Aku bangun then terus gi dapo meratah ayam ungkep yang mak Aida masak untuk berbuke tadi. Aida pulak suruh abah die kopek kan limau bali yang dibeli petang tadi. Setel ratah ayam, aku setelkan pulak Limau bali. Boleh dikatekan 3/4 bijik tu aku sorang jek yang makan muahahaha.
Setel sumenye, aku sambung balik tido. Sahur esok...kite sambung kat post puase kedue yek...

No comments:

Post a Comment