Wednesday, August 3, 2011

puase hari kedua

Hari kedua aku berpuase. Sahurnye makan nasik ngan lauk ayam ungkep malam tadi punye bebuke ngan sayur kacang panjang goreng. Minum teh o sket. Then aku makan lagi limau bali yang ade lagi belennye semalam.

Hari kedua pose ni aku dah kene keje. So ari ni masuk keje kul 7, awal tak??? mesti la awal. Tapi best la jugak masuk awal, boleh ngulo sket sebab bos masuk keje kul 8 lebih. Ari ni keje macam biase, bz je macam dulu dulu jugak. Ari ni sebab masuk keje kul 7, so balik kul 4.

Ari ni bebuke kat umah mak aku pulak, mak aku kate die masak nasik lauk kari ayam jek. Kalau nak beli pape, beli je la ape yang aku nak makan. So kul 4 tu aku balik, sambil menunggu Aida yang balik keje kul 5. Tapi kul 5 lebih dah dekat kul 6 jugak yang die sampai. Setel jek Aida tuko baju, terus gerak gi bazar nak carik pape.

First bazar kat area kampung separa ni la, aku ingat nak carik la nasik kerabu. Takde jual pulak. Aida beli nasik lemak ngan ayam rendang untuk bebuke puase die. Pastu kitorang beli kurma 100 gram. ade la dalam 10 atau 11 ketul. 4 hengget pulak tu regenye. Tak tau la apesal mahal sangat regenye.

Second bazar aku pegi kat Senai pulak, dengan harapan ade la nasik kerabu kat tempat yang aku selalu beli taun lepas. Dah sampai, hampe pulak sebab makcik nasik kerabu tu tak jual pulak, yang ade makcik nasik ambang jek. Dengan rase hampe, tak tau ape nak dibeli, kitorang pun membeli jek la murtabak 2 keping (6 hengget) untuk cukupkan makanan.

Otw nak balik umah tu, sebelum sampai umah, boleh pulak kat Setia Tropika ni bazar. Rasenye baru bukak ni. Singgah la kejap still dengan harapan ade nasik kerabu. Jalan jalan sampai ujung, macam takde kelibat nasik kerabu, sampai la Aida kate tu ade tu, so pegi la kat makcik tu sambil bertanye "nasik kerabu ade tak?" dengan selambe makcik tu menjawap "dah abes la dik". Hampe lagi, jalan dengan langkah yang lemah gemalai menuju ke kerete, singgah lagi kat tempat jualan sambil bartanye "nasik kerabu ade tak?" dan jawapan yang menggembirekan apebile jawapan makcik tu "ade, satu jek, last". Dengan cargas aku beli satu. Memang last punye la, kerabunye pun sikit jek dapat. Nasik pun macam kerak kerak punye. Ok la kan dari takde.

Dah dapat nasik kerabu, jalan lagi ternampak pulak kupang bakar sambal. Rase macam nak la jugak, singgah la beli. Bebetol time nak bayo tu, ade pulak reporter sokkaba kosmos nak amik gambo warung jual kupang bako tu. Dengan muke tak malu aku tanye "gambo orang yang beli taknak amik sekali ke?". Jurugambo tu pun menjawap, boleh jek, ngan syarat kene beli la. Aku yang memang dah membeli kupang tu terus menjadi pelakon tambahan dengan gaya ala ala baru nak membeli kupang tu hahahaha.

Sampai kat umah, rupenye adik aku siap buat roti jale disebabkan mak aku ade buat kari ayam tu. Tapi aku tak makan pun, aku berbuke ngan nasik kerabu aku tu, ngan murtabak sket. Air mak aku ade buat air cincau ngan teh o. sume jenis air aku tibai huhuhu.Setel bebuke pose, aku lawan pulak ps2 ngan adik aku samapi termiss nak terawih. Aduh...2 malam aku miss terawih. malam ketige aku cube gak nak terawih nanti.

No comments:

Post a Comment