Wednesday, August 3, 2011

Puase hari ketiga

Hari ketiga aku berpuase nampaknye. Sabur makan nasik lauk kari ayam. takde bende yang special sangat tapi mesti kene ade air nes sebab aku rase dengan adenye cafein dalam badan aku ni, dapat melancarkan peredaran darah supaye sampai kat kepale agar aku tidak lagi pening.

lepas sahur, ingat nak tido balik, tapi tak jadik sebab tengok jam dah kul 5 sengah, naik atas main pesbuk jap dah kul 5 40 lebih. ape lagi, dengan pantas aku mandi sebab nak kene gerak awal. Nak kene hanto Aida balik umah mak die dulu then aku terus gi keje. Ari ni gi keje ikut jalan Seelong sebab aku dari Kempas. Sampai umah Kulai kul 6.52, so aku ade dalam 8 menet jek untuk aku masuk opis sebab aku masuk keje kul 7.

Dengan skill maikel sumaker aku bawak kete neo aku dengan perlahan sebab ade banyak kete jugak yang nak pegi keje, terpakse la aku besabo dengan trafik lightnye lagi....time nak cepat la die asik nak merah jek. Aku sampai opis ntah kul bape ntah, tapi masuk ke perkarangan opis, terus aku scan dulu. Tertera kat tempat scan tu aku masuk keje kul 7 5 menet. gile power gak aku bawak kete dari Kulai sampai Dyson Senai lebih kurang 13 menet.

Keje macam biase, keje mane yang tak penah bz ye tak? melain kan keje gomen yang dok depan pc asik main pesbuk, pastu siapkan dokumen orang lambat. Ari ni keje buat Rig untuk test, siapkan drawing dan tak lupe ngulo sket sket. Balik pulak patutnye kul 4, tapi time kul 4 tu la bos nak diskas pasal drawing. Tup tup, kul 4 sengah jugak aku balik.

Dengan berbekalkan duet 10 hengget yang aku pinjam kejap dari wife aku, aku pegi bazar kat Bandar Putra. Carik ape bende la yang aku nak belikan untuk mak mertua aku nih. Tengok tengok macam sedap pulak ikan pari bako ni, bile tanye harge...mak ai sampai 8 hengget. Tak jadik la wei aku nak beli kat kedai ko. Pegi kat kedai lain pulak, ikan pari bako die 6 hengget. Bile tanye, die jawap "boleh tunggu tak, ni baru jek nak bako ni" aku terus tebako hati dengo jawapan brader tu. Terus aku carik kedai ikan bako yang lain dan akhirnye ade jugak kedai jual ikan pari bako yang hargenye berpatutan iaitu 4 hengget. Terus jek beli tanpe banyak bunyik.

Sampai kat umah, bagi ikan pari bako then aku terus Asar. Pastu seperti biase, tunggu wife aku balik sambil aku tengok cite korea. Cite ape eh namenye, tapi blakang ade dream team. Cite macam wipeout gak la, tapi dream team ni yang terdiri dari barisan pelakon pelakon korea yang sengal melawan dengan askar askar latihan korea. Lauk gile dream team tu kene, memang aku asek ketawe jek la. Dengan abah Aida sekali ikut layan tengok cite tu. Punye la asyik layan cite tu, tak sedo jam dah kul 6 sambil kedengaran bunyik kete kancil masuk paking depan umah.

Sampai sampai, lepas jek bagi salam, die terus masuk bilik then gi toilet sebab die kate die saket perot asik berak berak. Tu la wife aku punye keje muahahaha..... Tunggu die setel berak, ade la dalam 6 suku. Terus jek balik Kempas lepas tu. Abah Aida ade bagi pisang ape ntah namenye untuk aku bawak balik ke Kempas. Disebabkan mak aku hanye masak nasik goreng, so dalam ati aku terdetik macam nak beli ayam la. Kengkononye ayam golek, ngan Aida pun menganguk tande bersetuju ngan pendapat aku tu. So kitorang pegi la bazar kat Setia tropika tu, Jam kul 6 58, sempat lagi ni. Aku berlari lari anak kucing mencarik ayam golek, tapi sampai pulak kat kedai ayam percik.

Tanye makcik tu seketol bape? makcik tu jawap 2 hengget. Aku pun terus membelinye dengan harge 6 hengget, bermakne 3 ketul la tu aku beli. Tengah aku sedap membeli tu, aku kene tegur pulak, "sorang je ke lempeng? Lan mane?" eh eh...sape pulak ni, siap tanye pasal Lan pulak, kalau dah tanye aku ngan Lan, bermakne ni bebudak Johor FC nih. Memang sah budak Johor FC punye peminat, aku cam muke die tapi tak tau pulak name die sape muahahaha. Aku pun jawap jek la haah walaupun tu jawapan yang tak membawe makne ape pun. Die tanye aku lagi, lambat beli. Takkan aku nak cite detail kat die kot, aku jawap je la aku baru balik keje.

Dah sampai umah, aku ingat nak keleontong la mak aku yang kate aku takde beli ape ape, ade beli pisang jek sambil tunjuk pisang yang abah Aida bagi dalam plastik tu dan plastik yang berisi ayam percik kat blakang aku. Abah pulak nampak aku beli ayam percik terus cakap kuat kuat ade ayam percik....Dan tak sangke abah aku pun beli ayam percik jugak 2 ketol. Kat kedai yang same aku rase.

Ari ni berbuke makan nasik goreng dengan ayam percik saje. Takde pape yang special pun. Tapi mak ade beli nasik kerabu 2 bungkus, aku tak makan sebab smalam dah makan. Jiran sebelah pulak bagi soto satu mangkuk. Angah yang makan. Air ari ni mak buat air teh ngan teh o. Setel bebuke, tengok tv jap, then maghrib. Lepas maghrib, layan layan tenet jap then pegi terawikh...yes akhirnye aku berjaye pegi terawikh...buat 8 rakaat jek sebab mak ngan abah serta Aida pun buat 8 rakaat jek. Setel terawikh, gi rhb bank jap kuokan duet sebab cash untuk duet belanje aku dalam beg duit dah takdak.

Esok aku sahur ape ek...tunggu jek la kat cerite puase hari keempat.

No comments:

Post a Comment