Monday, October 25, 2010

hari pertama di UK

waaa....sape sangke kan aku dapat pegi uk. pagi tu dalam kul 9 sengah ade transport amik dari setia tropika untuk bawak pegi changi airport. sampai changi dalam pukul 11 sengah, check in sume then pegi lounge die. makan free jek sume, bedal la...tapi yang halal punye la aku makan.


then 12 45 dah dok dalam kapal terbang, tapi geraknye kul 1 suku. sebab ade tunggu queue nak terbang. kat dalam kapal terbang, pergh...lain bebeno la naik bisnes class punye. seat beso, siap bleh tengok movie. makan plak asik kene hidang, dah macam makan kat hotel.

punye la boring kat dalam flight, bayangkan la 13 jam lebih atas tu jek. tapi ok la, dapat gak la aku tengok movie. tengok katun avatar the last airbender, then tengok movie cite grown up, toy story 3 ngan predators. pastu dalam flight memang terase la sangat rindu kat tunang aku nih. selalunye walaupun jauh tapi tetap berhubung. tetap mesej. ni dalam kapal terbang nak mesej pun tak bleh. aku dah rindu sangat ni. rase kosong jek bile aku tak mesej tunang aku ni.


aku sampai uk dalam kul 4 pagi waktu tempatan. sampai jek, kat dalam airport ok lagi. boleh tahan la sejuknye. bile dah start kuo airport, dah rase macam duduk kat dalam peti ais. yang blah freezer punye tu. nasib baik la pakai sweater, badan boleh la tahan. tangan jek la yang menggigil, kebas sume jari.


sampai kat hotel dalam pukul 10 lebih. check in, punggah sume barang. ni baru lepas mandi, baru lepas qadak sume smayang yang tetinggal tadi. pastu jamakkan maghrib ngan isyak. ni jap lagi mau tido suda. ni ade la sikit sikit gambo untuk tatapan sume.

time ni kat changi airport.

No comments:

Post a Comment