Wednesday, December 8, 2010

Hobi yang telah lame dilupekan.

Ni la hobi mase aku kecik kecik dulu, memasang model permainan tak kire la robot ataupun kenderaan. Macam dulu dulu mase aku kecik aku ade banyak robot gundam, ade model moto Honda, model Evangelion, tapi sumenye dah ranap akibat budak budak kecik yang dating umah aku dan ingat bende tu permainan. Abes patah riuk sumenye.Skang ni kat umah baru, aku nak sediakan tempat khas untuk model model aku ni. Tapi ape kes pulak aku nak bagitau sumenye kat sini kan??

Aku gi UK sebab urusan kerja, ade pojek special kat sini. Tapi waktu kerja hanyelah pada hari Isnin sehingga Jumaat. So, hari Sabtu ngan Ahad merayap la seluruh England. Dan kat sini la aku jumpe model model permainan yang aku sangat suka. Tak sangka pulak yang regenye kat sini murah murah belake, banyak la jugak yang aku beli.

Ape yang bestnye pasal hobi ni? Bendenye memang la macam takde makne bagi orang yang tak minat bende bende macam ni, tapi keseronokan bende ni adelah time memasang bende ni. Kite akan potong, tengok guide dan akan cuba untuk memastikan yang kite pasang bende tu secantik yang mungkin. Ade model yang dah siap berwarne contohnye model model robot gundam dan evangelion. Tapi untuk model kenderaan, kite perlu warnekan sendirik. Ade model yang dah siap bagi warne sekali dalam set nye, ade jugak yang perlu beli warne berasingan.

So kat posting yang ni, aku letak satu model yang aku dah berjaye siapkan sementare aku masih lagi kat UK ni. Ni adelah model kapal terbang pejuang model lama. Nama kapal terbang ni adelah Westland Whirlwind. Model ni kecik jek, skala 1:72 jek. Ni adelah sedikit gambo model yang dah berjaye disiapkan.

No comments:

Post a Comment